کد خبر: ۶۶۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 05 October 2018

تابناک / امام‌جمعه تالش با بیان اینکه ستاد بحران برای پیش از بحران است گفت: چرا جلسه ستاد بحران پس از وقوع سیل تشکیل شد، علاج واقعه باید قبل از شروع واقعه باشد، این ناظران پیش از سیل کجا بودند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدامین نقدی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان تالش با اشاره به‌روز روستا و عشایر اظهار کرد: در سال‌های پیش قانونی برای ساماندهی دامداران اجرا شد، در این قانون دامداران باید از مراتع و منابع بالادست به پایین‌دست هدایت می‌شدند، اما این قانون به دلیل اینکه میدانی بررسی نشده بود متأسفانه جواب عکس داد و مفاسدی و آسیب‌های را به همراه آورد.

وی با بیان اینکه هدف این قانون حفظ منابع طبیعی بود اما با ساماندهی دامداران راه برای قاچاق باز شد افزود: شغل و دام دامداران از آن‌ها گرفته‌شده و در عوض دویست سیصد متر زمین به آن‌ها داده شد و پول زیادی که به دست این‌ها رسیده بود و به دلیل اینکه آموزشی ندیده بودند نتوانستند از این پول‌ها استفاده بهینه‌ای بکنند و اکنون بیکار هستند و اکثراً زیرپوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد رفته‌اند.

امام‌جمعه تالش با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی هفته‌ای دو شهید به‌نظام اسلامی تقدیم می‌کند، اگر آمار سالانه را نگاه کنیم عدد قابل‌توجه ای می‌شود، هفته‌ای دو انسان خودشان را فدای امنیت و آسایش ملت می‌کنند، دستگاه‌های مرتبط باید این خون‌ها را قدر بدانند و از زحمات این‌ها محافظت بکنند.

نقدی با اشاره به خسارت‌های مادی و معنوی سیل هفته گذشته در تالش بیان کرد: سیل در تالش علاوه بر اینکه خسارت‌های مادی زیادی داشت ، خسارت‌های روحی و روانی هم بر مردم سیل‌زده وارد کرده است.

وی با اشاره به حضور مسئولان ارشد استان در تالش گفت: آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار گیلان به تالش آمدند و صدمات روحی ، روانی و مادی مردم سیل‌زده را از نزدیک مشاهده کردند.

امام‌جمعه تالش با بیان اینکه ستاد بحران برای پیش از بحران است تصریح کرد: چرا جلسه ستاد بحران پس از وقوع سیل تشکیل شد، علاج واقعه باید قبل از شروع واقعه باشد، بارها در مورد برداشت‌های بی‌رویه شن تذکر داده‌شده بود، هیچ ارگانی در مورد این برداشت‌ها گزارشی نداده است، این ارگان‌ها باید پاسخگو باشند، مشکلات مردم پس از سیل به چه کسی سپرده شده، ناظر کار کیست؟ این ناظران پیش از سیل کجا بودند؟

نقدی با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقرر تروریست‌های داعشی در سوریه گفت: داعش در سال گذشته در بوکمال سوریه شکست خورد و پاک‌سازی شد و سیطره داعش بر سوریه از بین رفت، آمریکا سران داعش را در پنج کیلومتری مقرر خود مستقر کرد و به آن‌ها برای عملیات‌های بعدی آموزش داد، طراحی و اجرای حمله تروریستی در اهواز از همین مقرر با حمایت عربستان انجام شد و جوانان ما با موشک‌باران این مقرر به غرور کاذب آمریکایی‌ها حمله کردند.

وی با بیان اینکه قانون FATF توسط عده‌ای از نمایندگان در مجلس پیگیری می‌شود افزود: نمایندگان مجلس بسیاری از قوانینی مهمی که مورد خواست مردم است را رها کرده و دنبال تصویب این قانون هستند، قوانینی مثل مبارزه با اموال نامشروع مسئولان، طرح افزایش نمایندگان و تقسیمات کشوری و قوانین دیگری که در نجس مسکوت مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار